Díky péči vlastníka velodromu, kterým je Tělovýchovná jednota Favorit Brno, přežil velodrom až do současnosti. Favorit Brno dbá o to, že dráha stále žije každodenním životem a stará se také o pořádání významných sportovních akcí. Není bez zajímavosti, že v dnešní době se jedná o jedno z mála sportovišť, které nejenom, že není zadluženo, ale není také zatíženo žádným úvěrem.
I přes stáří celého areálu jej nelze prohlásit za zchátralý a již vůbec ne za takový, kvůli kterému by bylo potřeba dráhu zdemolovat, tak jako se to tvrdí o fotbalovém stadionu Za Lužánkami. Betonový povrch, který byl v roce 2017 revitalizován otryskáním a hrany jednotlivých panelů byly zbroušeny, pořád umožňuje konání mezinárodních závodů. Jízda sice není tak hladká jako na nových površích, ale je stále regulérní. Navíc „drncání“ při přejíždění panelů se stalo jakýmsi specifikem brněnských závodů dokládající genia loci. Železná konstrukce střechy je napadena povrchovou korozí, ta ale nemá vliv na celkovou statiku. Vnější betonové opláštění je na několika místech popraskané či jinak poškozené, ale vzhledem k tomu, že se nejedná o nosné zdivo, nemá to opět podstatný vliv na celkovou funkčnost a životnost. Ani budovy sloužící jako zázemí pro sportovce, nevykazují žádné podstatné vady, které by omezovaly jejich používání.
I přesto, že Favorit Brno investuje do oprav své vlastní peníze, které utrží z pronájmu budov či komerčního pronájmu areálu dalším sportovním či kulturním akcím, nestačí tyto zdroje na tolik potřebnou rekonstrukci a modernizaci celého areálu. Poslední větší investicí byla v roce 2023 výměna halogenového přisvětlení dráhy za LED světla, kterou podpořil Jihomoravský kraj dotací 110 000,- Kč. V roce 2024 proběhla revitalizace plechového lemu střechy, ze kterého byly odstraněny staré reklamy a obnoven nátěr samotných plechových tabulí. I tuto opravu profinancoval Favorit Brno svépomocí pouze za přispění drobných dárců.
Celkové atmosféře pro obnovu nepomáhají ani již minimálně čtvrtstoletí dlouhé debaty o demolici, které se opět prodlužují snad až do konce 20. let, do kdy se bude mluvit o stavbě nového velodromu a následného bourání starého za účelem stavby fotbalového stadionu.
Je zřejmé, že případná rekonstrukce se neobejde bez finanční podpory města, kraje či státu. Bohužel financování nelze aktuálně řešit prostřednictvím investičních dotačních programů Národní sportovní agentury. Tyto programy jsou totiž nepoužitelné. Již několik let po sobě se v nich objevuje zmínka, že je nelze využít pro „cyklistický velodrom s parametry pro konání mezinárodních soutěží, včetně odpovídající divácké kapacity.“ Toto naprosto vágní tvrzení tak vylučuje možnost, aby jakýkoliv velodrom v ČR o tuto podporu žádal.
Můžeme pouze spekulovat, jaký by byl osud velodromu, kdyby byl v majetku města Brna. Nicméně nám může leccos napovědět úděl starého zimního stadionu či fotbalového stadionu Za Lužánkami. Pouze péčí Favoritu Brno se město Brno může chlubit nejstarším dochovaným a funkčním velodromem na světě.
O tom, kam by se mohl modernizovaný velodrom posunout a jaké soutěže by se na něm mohly pořádat, si můžete přečíst na samostatné stránce Vize.