- 1889 – 21. 7. 1889 slavnostní otevření původní hliněné dráhy
- 1951 – položení nového asfaltového povrchu (délka 411,942 metru)
- 1957 – 1962 – položení hladkého betonového povrchu (délka 410,18 metru), stavba nového zázemí na východní straně areálu a následně přenesení cílové pásky na tuto stranu
- 1963 – 1969 – vybudování hlavní budovy s kancelářemi, společenskými prostorami a restaurací, rozšíření šaten a sociálního zařízení, postavení hospodářské budovy s kancelářemi a tělocvičny, položení nového betonového povrchu a zkrácení dráhy na rovných 400 metrů, zastřešení dráhy a tribun dle unikátního návrhu projektanta Ferdinanda Lederera (autora zastřešení památkově chráněných pavilonů na Brněnském výstavišti C a Z) a finálního konstrukčního řešení od Jiřího Lefnera; brněnská dráha drží světový primát, neboť se jedná o vůbec první zastřešenou betonovou dráhu na světě
- 1969 – Mistrovství světa v dráhové cyklistice, které bylo Brnu přiděleno ku příležitosti oslav 100 let od prvního cyklistického závodu na území Rakouska – Uherska, který se uskutečnil v brněnských Lužánkách dne 15. 8. 1869 (až v roce 2013 byl objeven plakát zvoucí k závodům mezi Kutnou Horou a Sedlecí dne 8. 8. 1869, tedy pouhý týden před brněnským závodem)
- 1981 – Mistrovství světa v dráhové cyklistice; na spodním okraji dráhy vybudován bezpečnostní 3 metry široký asfaltový bezpečnostní chodníček
- 1999 – výměna strešních latí a instalace nové střešní krytiny
- 2001 – historicky vůbec první Mistrovství Evropy v dráhové cyklistice pro kategorii U23